Tarta cu cartof dulce | mic dejun sanatos preparat rapid |

By 06:43



         Preparam aseara cateva feluri de mancare pentru a avea pe doua zile iar unul dintre ingredientele din lista mea era cartoful dulce. Acesta este un aliment minunat, bogat in fibre si carbohidrati sanatosi. 
        Tarta este vegana, nu contine zahar sau gluten iar semintele de psyllium imbunatatesc digestia si sunt ideale in dietele de slabire. Ce sa mai spun despre faptul ca 100 grame de cartof dulce inseamna 85 de kcal. Mai bine nici ca se putea!

          Asa ca am decis sa pregatesc micul dejun cu cartof dulce.Recunosc, a fost un experiment de aceea nu am fotografii cu etapele retetei insa a iesit atat de buna incat trebuia sa va povestesc! 


Ingrediente (reteta 4 portii):

-1 cartof dulce mediu
-scortisoara
-o banana 
-seminte de psyllium
-lapte de orez (eu am folosit Scotti,este delicios)
-o para 
-doua lingurite unt de arahide (fara zahar)
-merisoare neindulcite (optional)

Preparare: 

-am preincalzit cuptorul la 230 grade timp de 10 minute;
-am intepat cartoful pe toate partile cu furculita;
-am pus cartoful dulce intr-un bol ceramic plin cu apa si apoi la cuptor timp de 15 minute ;
-dupa ce am scos cartoful din cuptor l-am taiat in jumatate si am scos miezul din coaja cu o lingura;
-am intins tot cartoful (care trebuie sa fie precum cartoful fiert) intr-un vas ceramic si am inceput straturile;

Straturi: 

-primul strat este evident cartoful dulce peste care am presarat scortisoara;
-al doilea strat este banana pe care am taiat-o rondele si am asezat-o peste cartof;
-al treilea strat este format din semintele de psyllium peste care am adaugat imediat laptele de orez cat sa acopere semintele in totalitate fiindca ele se expandeaza foarte usor cu suficient lichid;
-urmatorul strat este cel de fructe si anume para taiata felii peste care am adaugat untul de arahide si cateva merisoare;
-am lasat tarta la frigider pana a doua zi dimineata si am servit-o rece.

Am fost foarte surprinsa de felul in care a iesit, o multitudine de arome si texturi! 
Este o reteta simpla, usor de modificat si de recreat.As vedea-o cu banane pentru ultimul strat, pregatita in boluri de sufleu, cu un strat de chia etc.

Pana la urmatoarea incercare si modificare a retetei va las cu aceasta tarta pentru a va inspira diminetile! Meritam mancare frumoasa si sanatoasa si de cele mai multe ori- desert la micul dejun!


Sunt curioasa ce ati modifica pentru aceasta reteta. Astept comentarii si sugestii si un tag pe Instagram cu fotografia tartei preparate @andreeabotta
All my loving to you!

0 comentarii