Choco Chia: budinca de chia cu biscuiti picanti din ghimbir

By 22:03


Povesteam zilele trecute, intr-o dimineata la cafea, despre sticlele de lapte din trecut, cum aratau si  cat de bine se incadrau in moda vremii respective (amintirile mele erau doar din Tom&Jerry pentru ca nu stiu sa fi prins perioada in care se foloseau inca la noi) insa Paul si le amintea mai bine. Si cum bineinteles, ne-am gandit ca ar arata absolut minunat in casuta noastra, ne-am pus pe cautari!

Cel mai apropiat model de sticla de lapte vintage este aceasta carafa cu dop de pluta de la Ikea *pretty little thing*. Cafeaua si micul dejun arata acum si mai bine! 

Pentru ca multe dintre voi mi-ati cerut retete diversificate de budinca din chia, astazi vin cu o propunere si mai delicioasa: chia cu ciocolata si biscuiti din ghimbir.
Probabil intr-o buna zi am sa va dau reteta acestor biscuiti, pana atunci va spun doar ca i-am cumparat tot de la Ikea, sunt biscuiti organici, putin picanti insa foarte deliciosi. Ii puteti inlocui cu orice tip de biscuiti, de preferat fara zahar.  


 Ideea acestui desert vine dintr-o pofta de dulce si din ambitia de a pastra acel dulce cat mai sanatos. Am imprastiat seminte de chia, am scapat lingurite de cacao in incercarea de a le fotografia si una peste alta, in tot acel dezastru am gasit inspiratia de a crea aceste poze pentru a va ghida cat mai bine in realizarea desertului foarte iubit de noi (Paul spune ca a fost cel mai bun de pana acum).


Ingrediente:
(le gasiti online pe site-ul Vegis)

-seminte de chia *3-4 lingurite (gasiti aici)
-lapte vegetal 
-indulcitor de orice fel (eu am folosit Melasa) (aici)
-biscuiti organici cu ghimbir 
-cacao neagra fara zahar *2-3 lingurite (aici)
-merisoare *optional (gasiti aici)
-esenta rom sau vanilie *cateva picaturi (gasiti aici)


Budinca de chia se prepara prin amestecarea semintelor de chia *3-4 lingurite cu lapte (orice tip de lapte vegetal) caapoi sa fie lasate timp de 10 minute la frigider. 
Dupa acest timp, am adaugat in fiecare doua lingurite de cacao neagra, fara adaos de zahar, indulcitor de Melasa, esenta rom, biscuiti in straturi si cateva merisoare, alese mai mult pentru decor. 


Atat de simplu, in cateva minute am obtinut un desert a carui gust pur si simplu nu poate fi explicat. Aroma dulce-picanta a biscuitilor intalneste gustul de cacao cu rom iar semintele de chia dau o textura deosebita amestecului. 
O explozie de arome, de la dulce, la amar si picant- cu toate acestea-un desert sanatos care ofera un plus de energie fara vina simtita dupa o prajitura plina de calorii. 

Merita sa il incercati, nu sunt destule cuvinte care sa exprime felul in care este acest desert! Astept pozele voastre si parerile! 

All my loving to you! @andreeabotta 


0 comentarii